mandag den 10. august 1987

Min kollega Per i dykkerdragt og meget koldt vand!
Det viste sig at stationens faste elektriker havde et komplet dykkerudstyr med våddragt liggende i sine gemmer.
Både Per og jeg var interesseret i at prøve det af, men det blev Per, der havde nogenlunde samme størrelse som elektrikeren, som kom til at opleve et par ture i det kolde vand.
Første forsøg blev gjort i den lille lavvandede bugt lige nedenfor vores beboelsesbarak.
Per havde fået den fornuftige idé at tage dragten på under den varme bruser, og undgik derfor det første kolde gys, da dragten ellers skulle optage havets kolde vand først, men det varede dog alligevel ikke længe før den fordel var væk og han måtte op i varmen igen ;)
Senere tog vi en tur ud på det åbne vand i den lille jolle, hvorfra han hoppede i vandet mens jeg fulgte med på overfladen. Også turen her blev kortvarig på grund af kulden, men friskt at gjorde det!
Mit forsøg med dykkerdragten var temmelig komisk. Jeg var simpelthen for lang til dragten, og havde kæmpe anstrengelser med bare at få den halvvejs på, førend jeg måtte opgive. Nemmere blev det ikke da den skulle af, for Per måtte hive og flå det bedste han kunne, mens jeg holdt fast et sted.
Forsøget blev til meget latter og ingen dykning for mit vedkommende :)